Tot i que el boca-orella segueix sent important per a qualsevol negoci, avui en dia és indispensable cuidar les ressenyes de Google si vols atraure nous clients.
El potencial de les ressenyes a Google és immens!
Segons una enquesta de BrightLocal el 90% dels consumidors utilitzen internet per trobar un negoci local i el 82% llegeixen les ressenyes abans de comprar-hi.
Les ressenyes no només serveixen per posicionar millor el teu negoci al buscador (SEO), també son indispensables atraure als potencials clients i guanyar-te la seva confiança.
És per això que volem donar-te algunes indicacions que poden ajudar al teu negoci a obtenir més ressenyes de Google i gestionar-les millor!
- Anima els teus clients satisfets a escriure una ressenya. Si estàs segur que un client està satisfet amb el servei rebut, que no et faci vergonya demanar-li que t’escrigui un review! El pitjor que et pot passar és que oblidi fer-ho!
- Mantens un contacte post-venta amb els teus clients? Ja sigui a través d’un newsletter, promocions o qualsevol altre tipus d’e-mail periòdic, recorda’ls-hi de valorar-te afegint un peu de pàgina amb l’enllaç. Pots obtenir el link ja escurçat al teu perfil de Google My Business. Una opció igual de vàlida és enviar un correu demanant directament la valoració del client, alguns dels Assumptes que pots utilitzar al correu poden ser:
- Com ho hem fet?
- Volem la teva opinió.
- Estàs content amb el nostre servei?
- Ajuda’ns a millorar!
Fins fa poc hi havia pàgines web que oferien la possibilitat d’enviar aquests enllaços amb 5 estrelles ja preseleccionades. Google va canviar la seva política i això ja no és possible. Així que no et farà falta cap altre enllaç que el propi de google.
- Demana-ho a les teves xarxes socials! Si ja disposes d’una comunitat digital amb qui interacciones, no et tallis de demanar-los-hi una ressenya del teu negoci!
- És important que transmetis que realment t’importa cada ressenya. Agraeix cada comentari i aprofita les ressenyes postives amb un contingut molt general (per exemple: “Un servei excel·lent”) per respondre destacant el servei pel qual l’has rebut (per exemple:” Moltes gràcies i desitijo que disfrutis de la teva nova bici a mida”). Transmet proximitat amb els teus clients!
- Tracta amb molt de tacte les respostes negatives. Agraeix les propostes de millora i respon respectuosament els comentaris negatius, intenta oferir solucions. És important que es noti que et desvius per totes les ressenyes i que les tens en compte a l’hora de millorar el teu servei. Si finalment soluciones el motiu de la ressenya negativa, pots demanar-li al client que l’esborri.
- Marca les ressenyes inadequades si aquestes infringeixen les normes de Google. Quan aquestes incloguin insults, atacs personals, SPAM o estiguin destinades a un altre negoci amb un nom semblant, podràs marcar-les com a inadequades des de la teva pàgina de Google My Bussiness.
- Independentment que marquis una ressenya com a inadequada, respon-la educadament amb un comentari, ja que no saps fins quan seguirà apareixent. Si estàs segur que és una ressenya falsa, feta per atacar-te, utilitza la resposta per desenmascarar subtilment l’usuari que l’ha escrita. Un exemple de resposta podria ser:
Moltes gràcies per la seva ressenya. Ens prenem molt seriosament els comentaris dels nostres clients i els considerem importantíssims per poder millorar el nostre servei. Malauradament no trobem cap registre de client que coincideixi amb el vostre nom, dades o motiu de la queixa. Agrairíem molt que es posés en contacte amb nosaltres a través de correu electrònic o telèfon per a poder ajudar-lo.