La manualitat gràfica com a imatge de campanya digital més creativa

/ /

Després d’anys organitzant la Màgic BDN Running, Tandem Projects intenta renovar any rere any les seves estratègies de comunicació i marketing per no caure en la monotonia

La Màgic BDN Running és un dels projectes emblema de Tandem Projects, ja que és la idea des de la qual es va iniciar el camí que ens ha portat fins a l’èxit actual. Organitzar i desenvolupar un esdeveniment any rere any permet acumular experiència, millorar, però té riscos, com el de caure en la monotonia. Cada any ens esforcem molt a innovar; el 2018, per exemple, ho vam fer de forma especial.

La imatge gràfica de la cursa ha anat prenent forma amb el pas de les edicions, i a la 7a vam fer una cosa un mica més rocambolesca i trencadora del normal. Per una carrera amb una campanya de comunicació enfocada molt cap al món digital, ens vam proposar que la imatge fos alguna cosa analògica: un cartell creat amb les mans, hand made, un treball manual ple d’afecte i tractat amb els nostres valors per acabar portant-lo també al terreny online.

La idea creativa era un repte. Primer es van seleccionar diferents elements característics del món del running (un crono, un xip, unes vambes) i també de la cursa (elements del circuit com les palmeres, el Màgic, l’arc d’arribada, l’asfalt i el mar, sense oblidar l’imago que ens identifica).

A partir d’aquí vam realitzar un minuciós treball amb la tècnica papercraft per aconseguir donar forma a cada un dels elements més característics de la Màgic BDN Running. Aquesta tècnica consisteix a realitzar figures tridimensionals de paper. A partir d’aquí, el repte passa a la caixa de llum per a poder realitzar el bodegó d’aquestes figures de paper. Es van col·locar els elements, subjectats amb fils, i amb diferents perspectives. Un cop ho teníem tot al seu lloc va començar el shooting, amb moltes fotos per obtenir la millor perspectiva. Durant l’edició es va retocar el color, es va homogeneïtzar el fons i es van esborrar alguns elements. Faltava l’última fase: incorporar el lettering amb les dades bàsiques de l’esdeveniment, el claim i el logo. Tot amb un estil també molt handmade, basat en post-its, retalls … I aquí teniu el resultat. Una campanya literalment aconseguida a “pols i tisora”!