Un bon o una bona presentadora o dinamitzadora afegeix un plus de qualitat a l’organització del teu esdeveniment i aconsegueix augmentar l’empatia amb el públic
Imagina que estàs al hall principal d’un concorregut centre comercial, sorteges un cotxe, presentes l’obertura d’un nou establiment així com l’organització d’un esdeveniment i ho vols cridar als quatre vents: tens un estand preciós, suports informàtics amb solucions digitals per informar la gent, captar dades, clientela, una estratègia de vendes creuades infal·lible…
Però a la gent li costa apropar-se. Què has fet malament? Res.
Tandem Projects porta anys organitzant esdeveniments molt diferents, des d’esportius a comercials, presentacions d’actes o lliuraments de premis. Cadascun té un caire diferent; de caràcter més seriós, més divertit, més desenfadat, més protocol·lari…
Però tots tenen en comú que hem buscat el suport d’una persona que domina el micròfon, amb una bona veu i actitud positiva. El o la ‘speaker’ fa que el teu esdeveniment tingui rostre, personalitza l’organització, empatitza amb els i les participants.
Tot i que el caràcter i l’actitud són el més important, el vestuari també és molt significatiu. Ha de lluir d’acord amb l’etiqueta de l’acte: no encaixen ni un vestit en una cursa, ni uns pantalons curts en un certamen cultural. Són detalls que sempre s’han de definir en el procés de preprodu
cció i producció, quan es decideixen qüestions tan importants com el to, el guió, o el fil conductor de l’esdeveniment.
La coordinació serà clau en aquest rol. La persona escollida haurà d’estar informada i informar l’organització del que és necessari a cada moment. Per això és important que quedin clars els criteris de direcció, coordinació i tècnics, també a nivell de microfonia. L’àudio ha d’estar controlat en tot moment, de principi a final, perquè un petit problema de connexió no esguerri tot l’esforç!