L’’speaker’, la cara de la teva agència en un esdeveniment

/ /

Un bon o una bona presentadora o dinamitzadora afegeix un plus de qualitat a l’organització del teu esdeveniment i aconsegueix augmentar l’empatia amb el públic

Speaker Blog1 1024x768

Imagina que estàs al hall principal d’un concorregut centre comercial, sorteges un cotxe, presentes l’obertura d’un nou establiment així com l’organització d’un esdeveniment i ho vols cridar als quatre vents: tens un estand preciós, suports informàtics amb solucions digitals per informar la gent, captar dades, clientela, una estratègia de vendes creuades infal·lible…

Però a la gent li costa apropar-se. Què has fet malament? Res. 

Tandem Projects porta anys organitzant esdeveniments molt diferents, des d’esportius a comercials, presentacions d’actes o lliuraments de premis. Cadascun té un caire diferent; de caràcter més seriós, més divertit, més desenfadat, més protocol·lari…

Però tots tenen en comú que hem buscat el suport d’una persona que domina el micròfon, amb una bona veu i actitud positiva. El o la ‘speaker’ fa que el teu esdeveniment tingui rostre, personalitza l’organització, empatitza amb els i les participants.

Speaker Blog5 1024x683

Tot i que el caràcter i l’actitud són el més important, el vestuari també és molt significatiu. Ha de lluir d’acord amb l’etiqueta de l’acte: no encaixen ni un vestit en una cursa, ni uns pantalons curts en un certamen cultural. Són detalls que sempre s’han de definir en el procés de preprodu

cció i producció, quan es decideixen qüestions tan importants com el to, el guió, o el fil conductor de l’esdeveniment.

La coordinació serà clau en aquest rol. La persona escollida haurà d’estar informada i informar l’organització del que és necessari a cada moment. Per això és important que quedin clars els criteris de direcció, coordinació i tècnics, també a nivell de microfonia. L’àudio ha d’estar controlat en tot moment, de principi a final, perquè un petit problema de connexió no esguerri tot l’esforç!