Esport, natura i medi ambient com a valors de consolidació de marca

/ /

L’esport és un dels pilars de Tandem, juntament amb la sostenibilitat, per això ens agraden els esdeveniments de ‘plogging’: una combinació d’esport a l’exterior i recollida d’escombraries i residus en entorns naturals

El ‘plogging’ és l’última disciplina entre les tendències ambientals del món de l’esport. Es tracta d’una combinació de ‘running’ amb recollida d’escombraries o residus en els entorns on es corre, d’aquí el terme que el defineix. Potser explicat per escrit en aquest bloc no sembla gaire atractiu, però una bona organització i dinamització de l’acte el converteixen en un esdeveniment interessant per les marques i entretingut pels participants. Això va ser el que vam dur a terme amb Lanjarón l’estiu passat al riu Besòs, entre els municipis de Sant Adrià i Santa Coloma de Gramenet.

Prop de 200 persones van participar durant tot un matí al ‘Plogging’ Besòs, que vam organitzar al marge del riu, en el seu bonic parc fluvial. Un espai en què habitualment la ciutadania realitza esport, passeja i passa bones estones; un espai vinculat a l’oci i la natura, però que també pateix l’abandonament de residus, propi d’una zona urbana tan poblada.

Tandem Projects va idear un espai reconfortant on les persones poguessin descansar i reposar a l’ombra o al sol, un stand que oferia aigües Lanjarón reciclables per refrescar-se, i un espai de fotomaton per immortalitzar el record. El cirereta del pastís era un imponent muntatge de contenidors de reciclatge acolorits, diferenciats pel tipus de residu, i amb la imatge corporativa de Lanjarón, on tothom dipositava els residus que trobava. Una associació directa de marca amb concepte de reciclatge, reforçada amb un pack corporatiu que cada participant va rebre, amb una samarreta inclosa i dissenyada expressament per al ‘Plogging Lanjarón’.

L’activitat, que va durar una mica més d’una hora, estava capitanejada per tres ‘influencers’ vinculats al món de l’esport, però també de la conscienciació ambiental i el benestar. Cadascun liderava un equip, perquè l’esdeveniment es distribuís en grups més o menys reduïts que es poguessin gestionar i coordinar millor, i que no es notessin els efectes negatius de mobilitat que poden sorgir d’un esdeveniment multitudinari a cap dels municipis de l’entorn.

L’originalitat de l’acte va aconseguir un impacte positiu als mitjans de comunicació locals, tant en els dies previs com en els posteriors. Dues cadenes de televisió es van interessar per la jornada i es van acostar al parc fluvial a filmar l’esdeveniment i parlar amb els responsables de Lanjarón. L’impacte a les xarxes socials també va ser notable, gràcies a la implicació dels ‘influencers’ i a la difusió de bona part de les 200 persones que hi van participar, mitjançant hashtags creats ‘ad hoc’ per l’ocasió, les fotos del matí i un sorteig impulsat per la marca d’aigua a les seves xarxes.

La originalidad del acto consiguió un impacto positivo en los medios de comunicación locales, tanto los días previos como los posteriores. Dos cadenas de televisión se interesaron por la jornada y se acercaron al parque fluvial a filmar el evento y hablar con los responsables de Lanjarón. Y el impacto en redes sociales también fue notable, gracias a la implicación de los ‘influencers’ y a la difusión de buena parte de las 200 personas participantes, mediante hashtags creados ‘ad-hoc’ para la ocasión, fotos de la mañana y un sorteo impulsado por la marca de agua en sus redes.