Solán de Cabras és una de les marques amb les solem treballar i ho fem molt a gust. Juntament amb la ‘influencer’ Xuan Lan, vam afrontar el repte de gravar tot un cicle de benestar en poques hores
La filosofia i manera de treballar de Solán de Cabras ens encaixa des de fa temps i fa anys que desenvolupem diferents projectes i activacions amb la marca. Una de les figures que més vegades intervé en aquestes col·laboracions és Xuan Lan, una de les ‘influencers’ més exitoses de l’àmbit del ioga i el benestar, amb la qual ens sentim molt a gust. Una de les produccions audiovisuals més grans que vam realitzar el 2019 va ser aquesta triple combinació, amb Solán i Xuan, amb qui vam gravar el ‘Ciclo del bienestar’.
Vam desenvolupar una idea creativa en la qual Xuan mostrava molts aspectes diferents del que pot ser saludable a la vida: des de la nutrició o la dieta fins a l’exercici, la pau interior, la naturalesa i, evidentment, el ioga. Un cicle vital que vam proposar de dividir en càpsules curtes de format vertical per difondre a Instagram Stories.
El repte era ambiciós, ja que les atapeïdes agendes de la marca i de la nostra protagonista ens obligaven a gravar-ho tot en una sola jornada. Això vol dir que en una sola jornada calia gravar més de 10 vídeos de temàtica lleugerament diferent, i preferiblement amb enquadraments diferents. És per això que la localització va ser molt important i vam haver de trobar una casa amb diversos escenaris viables, amb espai suficient per adaptar-hi un set de rodatge i que inspirés l’ambient de pau que ens interessava. No va ser fàcil, però va ser possible.
Els processos de preproducció i producció van ser extremadament importants, amb diverses visites a la localització i conceptualització de plans i clips. La jornada sencera estava calculada al milímetre, optimitzant canvis d’escena, pauses i muntatge dels sets. Calia treballar de forma ràpida i eficient per completar amb èxit el programa, i fer-ho de forma delicada perquè la casa, la llar d’una família, no se’n veiés gens afectada. Un puzzle audiovisual, vaja.
Un altre dels factors complicats d’aquesta producció va ser el format dels vídeos: pensats en vertical per Instagram Stories, però també aprofitables per format 16: 9. A més, tenint en compte que alguns dels clips anaven sobre tècniques de ioga, que impliquen moviment. Necessitàvem preveure que, en moltes ocasions, el moviment faria que la protagonista sortís del pla vertical. Tot un handicap per a la direcció de fotografia, que havia de pensar en dos formats i possibilitats simultànies, en un espai que, tot i ser ampli, no deixava de ser una casa particular, on els tirs de càmera eren de distàncies curtes.
L’equip va utilitzar lents polivalents 24-70mm, d’ obertura àmplia però amb opció d’apropar el pla (per casos com el jardí i la piscina), i filtres amb ND variable, per mantenir un nivell de llum similar sense renunciar a l’obertura 2.8f de qualitat, nitidesa i desenfocament. La il·luminació a l’interior va ser molt suau, ja que la idea era transmetre naturalitat, sensació de llar.
Després d’un dia llarg i intens, vam sortir d’aquella meravellosa casa amb la feina feta, pau i bones sensacions.